History marketing

 

Alla företag, små som stora, har en historia. En historia som är värd att spara, berätta och att använda. Olika typer av handlingar, fotografier, föremål eller reklamprodukter utgör tillsammans en helt unik bild av just Ert företags verksamhet. Allt fler företag blir idag medvetna om den egna historiens värde och att man med hjälp av den kan förmedla berättelser som berör.

Att använda sin historia i kommunikation och marknadsföring, så kallad History Marketing, är ett viktigt redskap för att skapa förtroende hos konsumenterna, stolthet och samhörighet hos medarbetaren och inte minst för att stärka det egna varumärket.

Minnen och ögonblick från en svunnen tid väcker många känslor. Igenkänningsfaktorn är hög när retroprodukter återlanseras men glöm inte att spännande livsöden och andra företagsminnen även kan belysa aspekter ur historien som inte bara är ren nostalgi. Se framåt – men blicka samtidigt bakåt för att lära och inspireras av historien. Det som finns i arkivet är äkta och därför en pålitlig källa att ösa ur.

Fundera nu ett ögonblick på vad just Ert företag kan berätta!

 

scan 01
löfbergs 01
löfbergs 02
löfbergs 03
eklöfs 2
milko
löfbers 1
eklöfs 1
wasa-diné
Wasabröd.
uddeholms 1
kraftsäck 1946 jpeg
Namnlöst-2